Co to jest SEO? Poradnik dla seniora
Mnóstwo nowych pojęć z dziedziny marketingu i technologii internetowych sprawia, że można się w nich zagubić. Osobom, które gubią się w gąszczu nowych technologii oraz słyszały o takich słowach jak SEO czy pozycjonowanie, ale nie wiedzą, co one oznaczają, polecamy ten artykuł. Zawiera on szczegółowe wyjaśnienie najpopularniejszych pojęć marketingowych.
Materiał reklamowy IdoSell
Spis Treści
SEO sklepu internetowego – co to takiego?
SEO sklepu internetowego, strony firmowej, dużego portalu albo dowolnej innej witryny w internecie to szereg działań, które mają na celu podniesienie pozycji serwisu w wynikach wyszukiwania Google. Na czym to dokładnie polega? Po wpisaniu w pasek wyszukiwarki Google dowolnego wyrażenia, np. „fryzjer męski we Wrocławiu”, wyświetla się lista wyników wyszukiwania, czyli stron związanych z tym wyrażeniem. Tym sposobem można w łatwy sposób znaleźć popularnych fryzjerów we Wrocławiu, przejrzeć ich strony internetowe, znaleźć do nich kontakt, a nawet zobaczyć na mapce, jak do nich dotrzeć.
Profesjonalne SEO sklepu internetowego lub witryny, zwane też pozycjonowaniem, obejmuje różne działania, która służą zwiększeniu widoczności serwisu w wynikach wyszukiwania. Chodzi o to, aby po wpisaniu przez użytkownika w wyszukiwarkę określonej frazy, na liście wyników wyświetliła się konkretna witryna.
Z czego składa się pozycjonowanie?
SEO sklepu internetowego obejmuje różne działania, opracowywane zawsze indywidualnie przez specjalistę z zakresu SEO. Na początku pracy dla danego klienta ekspert opracowuje tzw. strategię SEO, czyli działania, jakie należy podjąć, aby wypromować daną witrynę. Mimo że każdy serwis jest inny, to w przypadku większości sklepów i serwisów działania są bardzo podobne. Na przykład, zawsze na początku niezbędne jest przeprowadzenie audytu SEO, czyli starannej analizy technicznej i treściowej witryny. Specjalista sprawdza, jakie elementy na stronie należy poprawić, aby była ona lepiej postrzegana przez algorytmy wyszukiwarki Google, a tym samym zdobywała wyższe pozycje w wynikach wyszukiwania.
Ponadto SEO sklepu internetowego obejmuje też działania dotyczące warstwy treściowej. Na stronie powinny znaleźć się merytoryczne i ciekawe treści, uzupełnione konkretnymi słowami kluczowymi charakterystycznymi dla danej branży i biznesu. Dzięki tym treściom internauta szybciej i łatwiej trafi na stronę sklepu. Działania contentowe (treściowe) obejmują nie tylko teksty w witrynie, ale też na innych stronach w internecie. Bardzo popularne są m.in. artykuły sponsorowane w serwisach tematycznych, które zawierają odnośniki prowadzące do wybranej podstrony w sklepie klienta.