Jak zyskać popularność w sieci? Sprawdź, co powinieneś wiedzieć o pozycjonowaniu stron!
Budowanie popularności marki w sieci to niełatwe zadanie. Rosnące oczekiwania konsumentów i stale modyfikowane algorytmy wyszukiwarek to przykładowe problemy, z jakimi współcześni przedsiębiorcy borykają się każdego dnia. Doskonałym rozwiązaniem jest wówczas pozycjonowanie stron internetowych. Co warto wiedzieć o tym procesie?
Materiał reklamowy Grupy Icea
Spis Treści
Pozycjonowanie stron – kilka słów o SEO i digital marketingu
Pozycjonowanie stron to złożony proces z zakresu marketingu cyfrowego polegający na budowaniu widoczności witryny w wynikach wyszukiwania Google. Odbywa się to za pośrednictwem różnorodnych narzędzi marketingowych i technik optymalizacyjnych, dzięki którym strona jest bardziej użyteczna, a jej przekaz trafia do szerszego grona odbiorców. Więcej o tym skutecznym procesie przeczytasz na stronie: https://www.grupa-icea.pl/pozycjonowanie-stron-internetowych/.
Struktura procesu pozycjonowania powinna być dostosowana do indywidualnych potrzeb marki i jej klientów. Niemniej jednak każda strategia marketingowa online musi obejmować techniki z następujących obszarów:
- on-page SEO,
- off-page SEO,
- optymalizacji technicznej.
On-page SEO to zestaw działań związanych z tworzeniem treści i optymalizacją contentu pod kątem słów kluczowych popularnych w danej branży.
Off-page SEO dotyczy z kolei procesów promocyjnych realizowanych poza obszarem strony internetowej. Najważniejsze z nich to link building i social media marketing.
W zakres optymalizacji technicznej wchodzą natomiast praktyki mające na celu zwiększenie użyteczności strony i ułatwienie robotom wyszukiwarki indeksowania jej zawartości.
Pozycjonowanie – jakie techniki wybrać?
Skuteczność pozycjonowania stron internetowych zależy przede wszystkim od wykorzystywanych technik SEO. Ważne jest więc, aby przeprowadzić szczegółowe badania, oraz zidentyfikować metody, dzięki którym strona uzyska widoczność w wyszukiwarce. Oto kilka przykładowych praktyk, które powinny znaleźć się w każdej strategii optymalizacyjnej:
Content marketing
Content marketing to najważniejszy aspekt każdej strategii marketingowej w Internecie. Dzięki wartościowym treściom przekaz trafia do potencjalnych klientów i zachęca ich do skorzystania z usług danego przedsiębiorstwa.
Podczas tworzenia contentu ważne, aby wykorzystywać słowa kluczowe popularne w danej branży. Możesz je zidentyfikować za pośrednictwem takich narzędzi, jak Keyword Tool, Google Trends czy Google Search Console.
źródło: Screen ze strony trends.google.pl dla frazy buty sportowe
Link building
Dzięki linkom zwrotnym z witryn o wysokim autorytecie w branży domena lepiej prezentuje się w oczach wyszukiwarki, a strona notuje większy ruch. Warto więc zbudować sieć wysokiej jakości linków, stosując następujące metody:
- blogowanie gościnne,
- aktywność w mediach społecznościowych,
- udostępnianie linków w katalogach branżowych,
- udzielanie się na tematycznych forach internetowych.
Optymalizacja techniczna
Optymalizacja techniczna ma na celu zwiększenie użyteczności strony, aby użytkownicy mogli bezproblemowo korzystać z jej zasobów. Oto aspekty, na które musisz wówczas zwrócić szczególną uwagę:
- szybkość ładowania strony,
- dostępność dla urządzeń mobilnych,
- czytelność treści,
- struktura linków wewnętrznych,
- jakość plików multimedialnych.
Dlaczego warto pozycjonować strony internetowe?
Pozycjonowanie stron internetowych to jeden z najlepszych sposobów na promowanie marki i pozyskiwanie nowych klientów. Jako że tradycyjne środki reklamy, takie jak prasa, telewizja czy radio, nie przynoszą już satysfakcjonujących efektów, przedsiębiorcy coraz częściej decydują się na marketing cyfrowy.
Jedną z najważniejszych zalet promocji marki w Internecie jest możliwość bieżącej analizy efektywności podejmowanych działań i wprowadzania niezbędnych poprawek. Co więcej, promowanie cyfrowe jest stosunkowo tanie oraz zapewnia wysoki zwrot z inwestycji.
Poza typowymi dla marketingu cyfrowego zaletami pozycjonowanie niesie za sobą wiele innych korzyści, dla których warto zdecydować się na ten proces. Są to:
- większa świadomość marki w sieci,
- lepsze wyniki sprzedażowe,
- większe zaufanie do firmy i świadczonych przez nią usług,
- większy ruch na stronie internetowej,
- dynamiczny rozwój biznesu online.
Jeśli więc chcesz zyskać nowych klientów, zwiększyć sprzedaż i pokonać konkurencyjne marki, postaw na skuteczne pozycjonowanie stron internetowych!