Nowe SKRZYDŁA na Instagramie: silver-influencerzy inspirują i wyznaczają trendy

Nowe SKRZYDŁA na Instagramie: silver-influencerzy inspirują i wyznaczają trendy

Zdjęcia 94-letniej Helen Ruth van Winkle w tęczowej spódnicy i adidasach, która namawia do zabawy, bo jesteśmy na tej ziemi tylko raz, obeszły cały świat. Nie mniejszą karierę zrobiły w sieci filmiki z 92-letnim Andreasem Garcią-Carro, zwanym Hiszpańskim Królem, który tańczy na plaży w bajecznie kolorowych kąpielówkach, robiąc przy tym zabawne miny. Nie mówiąc już o najstarszej nastolatce w przestrzeni instagramowej, czyli stuletniej Iris Apfel, którą pokochały miliony – niestety zmarła w wieku 102 lat. A była to naprawdę bajecznie kolorowa seniorka.

A co z naszymi silver-influencerami? Są, zostali zauważeni, tyle że wiekiem młodsi i może mniej ekscentryczni, a także przebojowi. Mówią, że działają nie dla pieniędzy, a po to, by rozwijać pasje i cieszyć się, że mogą być przydatni.

Barbara Jagas, www.reportazbarbaryjagas.pl

Jan Adamski

Reklama Reklama Amplifon

Wśród panów zauważalny jest Jan Adamski, ponad 70-letni projektant mody lansujący klasyczną męską elegancję, którego obserwuje na Instagramie, bagatela, 60 tys. osób. Można powiedzieć o nim tyle, że wyznacza trendy, bo jest dla swoich odbiorców przykładem dobrego stylu. I co więcej, naśladują go ludzie dużo młodsi, w 80 proc. przed czterdziestką, a w wielu przypadkach i o wiele, wiele młodsi.

– Pamiętam, że na jeden z moich wpisów, który dotyczył ubioru na studniówkę, zareagowało kiedyś 172 tys. osób! – cieszy się pan Jan. Ten autorytet w dziedzinie mody ma wspaniałą szczupłą sylwetkę i naprawdę doskonale się prezentuje w markowych garniturach i butach, które to wyróżnia niebanalna kolorystyka. Na swoim blogu udziela rad, jak się ubierać na różne okazje, co wypada, a czego nie, w zależności od okoliczności. Jan Adamski uważa, że z tym akurat Polacy mają szczególne kłopoty.

– Mężczyźni lubią chodzić w tym samym stroju cały boży dzień, np. w dżinsach i jakiejś koszuli, wybierając się tak ubranym do pracy, a potem na randkę, następnie zaś na galę, by odebrać jakąś ważną nagrodę. Zmora. Nieporozumieniem są za długie spodnie, które zresztą też nosił, do świetnie skrojonych garniturów, prezydent Kwaśniewski. Jeśli chodzi o marynarki, to nosi się często za małe.

Adamski od najmłodszych lat interesował się modą i już jako nastolatek wyróżniał w rodzimym Sanoku, nosząc np. żółte spodnie w kratę. Te różne fajne ciuchy kupowali razem z mamą na bazarze, gdzie ludzie sprzedawali używane rzeczy z paczek, np. amerykańskich. Na studiach z kolei chwalono go za super koszule, a w pracy to już po prostu musiał być naprawdę elegancki, bo robił karierę top-managera w dużych spółkach. Dziś, choć jest oficjalnie na emeryturze, nadal bawi się modą, pracując dla niej, i nadal się doskonale ubiera. Zresztą to potrafi i lubi. – Cieszę się, że mogę być przykładem dobrego stylu dla młodszego pokolenia – mówi Adamski.

Zobacz również: 10 niezbędnych gadżetów podróżnych, które ułatwią każdą wyprawę [WYBÓR SENIORÓW]

Reklama Reklama ATERIMA med

Beata Borucka „Mądra Babcia”

Także Beata Borucka po zakończeniu pracy zawodowej stwierdziła, że nie będzie „babcią w kapciach”, bo ma coś do powiedzenia. Najpierw założyła konto na Facebooku, gdzie szukała podobnych do siebie kobiet, prosząc je o wskazówki, jak sobie radzić z wnukami, które pojawiły się w jej życiu. Potem stworzyła dla nich telewizję internetową Silver.tv, która jest także dla tych babć, które zasiedziały się w domu i przestały o siebie dbać. Mobilizuje więc kobiety do tego, by ładnie wyglądały, a także podaje strawę dla ducha przy pomocy ciekawych programów. Sama prowadzi swoje niedzielne „śniadaniówki”, jest zawsze nienagannie ubrana i uczesana. To przykład dla ok. 2 mln oglądających ją miesięcznie babć, które strzygą się „na Beatkę”. Jej platforma zrzesza kobiety na różnych tematycznych forach, gdzie odbywają się dyskusje, nawiązują nowe znajomości, a także powstają ciekawe inicjatywy. – Po prostu wyciągam z szafy babcie – mówi Borucka. Miały już akcję wyjazdów na wakacje do babć, które posiadają duże domy, a czuły się osamotnione. Seniorki wyjeżdżają nawet do zaprzyjaźnionych kobiet zagranicę. – Tak, bo sporo osób u nas się zaprzyjaźnia, a potem powstają z tego nowe społeczności oraz nowe sposoby spędzania wspólnie czasu – wylicza Mądra Babcia. Tak się nazywa jej profil na Fejsbuku, który z kolei obserwuje ponad pół miliona osób. –  Najważniejsze, to być potrzebną, zwłaszcza gdy człowiek wycofa się z życia zawodowego – mówi Beata Bogucka.

Zobacz również: Marzena Okła-Drewnowicz, Ministra ds. Polityki Senioralnej [WYWIAD]. Rozmawiają redaktorzy Gazety Senior;

Reklama Reklama Cyfrowi Debiutanci

Irena W z Instagrama

Kiedy 70-letnia Irena W. tworzyła swój profil na Insta, to nie zależało jej na sławie. Chciała tylko pokazać, że dzięki umięśnionemu ciału, jakie wyrzeźbiła sobie na siłowni, możliwa jest zmiana siebie. Teraz ma już 130 tys. obserwatorów i w postach, które zamieszcza, pokazuje proste ćwiczenia na dobrą sylwetkę. Jej życie dzięki aktywności w social mediach bardzo się zmieniło. Jest nareszcie kolorowe, pełne zajęć. Odnowiona Irena wróciła także do swoich dawnych pasji, a w jej przypadku były to górskie wspinaczki, narty, łyżwy oraz jazda na rowerze. Czasami chodzi też z mężem na tańce. Jednego z sylwestrów spędzili w klubie jazzowym.

Jak to wszystko się zaczęło? – Pojechaliśmy z mężem w Góry Świętokrzyskie i … okazało się, że nie mam siły się wspinać – mówi Irena. Była wtedy zdruzgotana, powiedziała sobie: „Dość” i na drugi dzień zapisała się na siłownię. Dziś ma świetną kondycję i figurę, żyje jak młoda kobieta. Została też modelką. Lubi swoje siwe włosy.

Zobacz również: 14 emerytura 2024 ⭐️ Wszystko, co musisz wiedzieć o dodatkowym świadczeniu [Kryteria, Terminy, Kwoty NETTO]

Reklama Reklama Gala Noworoczna Brukiewicz

Elżbieta Klepacka

Porównywalną liczbę obserwujących na Instagramie ma Elżbieta Klepacka, która także należy do pokolenia silversów. Mimo wieku dalej pracuje, prowadzą z mężem  firmę transportową. Ale tak naprawdę nowych skrzydeł dodała jej działalność w social mediach. Po prostu pewnego dnia dowiedziała się, że mąż ma cukrzycę, więc zaczęła szukać w Internecie jakichś niskokalorycznych dań. A potem okazało się, że ma już tak dużą wiedzę na ten temat, że może się nią dzielić z innymi. W ten sposób zaczęła się jej przygoda z Instagramem.

Teraz oprócz niskokalorycznych przepisów na dania, zamieszcza tam również filmiki ze swoich zagranicznych podróży. Bo one stały się jej kolejną pasją.

Instagram zajmuje jej kilka godzin dziennie, jeśli nawet nie wstawia postu, to śledzi innych, po to, by się czegoś nowego dowiedzieć. O ciekawych przepisach informuje ją także córka, która interesuje się konferencjami fitness. Panie po prostu razem współpracują – jak to córka z matką, dwa pokolenia.

Zobacz również: Czy jeden dzień wakacji to luksus? AKCJA: wakacje jednego dnia dla seniorów [wspieramy i wpłacamy]

Patronat medialny Patronat medialny Międzynarodowe Targi Turystyczne

Pieniądze ach pieniądze

Jedni z seniorów zarabiają na swoich profilach, inni – nie za bardzo, ale ciesząc się z nowego ciekawego zajęcia.

Jan Adamski ma przede wszystkim dobrą emeryturę, więc dodatkowe dochody są naprawdę dodatkowe. Ale ponieważ zna się na projektowaniu garniturów, to uważa, iż może za to brać pieniądze. Czasami są zupełnie przyzwoite. Natomiast nie godzi się na reklamowanie produktów, co do których nie ma przekonania, np. nigdy by nie zareklamował kremu do protez, ponieważ ma własne zęby.

Pani Elżbieta w ogóle podchodzi do reklam dość ostrożnie. Sprawdza najpierw wszystkie potem reklamowane produkty na sobie, a w jej przypadku jest to żywność.

Z kolei Mądra Babcia tak, w jej przypadku reklamy mają znaczenie, więc nie opędza się od reklamodawców. Bo bez nich nie byłoby jej telewizji. Natomiast rzeczywiście nie reklamuje wszystkiego jak leci.

Artykuł Barbary Jagas (www.reportazbarbaryjagas.pl) ukazał się w sierpniowym wydaniu „Gazety Senior” [08/2024]. Co jeszcze ciekawego przygotowaliśmy dla seniorów w wakacyjnym numerze sprawdzisz TUTAJ.


Chcesz być na bieżąco z ciekawostkami o seniorach? Zapisz się do Newslettera Gazety Senior  Zapisz się do Newslettera


 

Redakcja
CATEGORIES
Share This

Zapisz się do newslettera Gazety Senior!

To proste, aby otrzymywać nasz Newsletter, wypełnij trzy pola poniżej i kliknij „Zapisz mnie do Newslettera”. Usługa jest bezpłatna.


This will close in 0 seconds